Skriftliga hjälpmedelsofferter
Sodexo Hjälpmedelsservice skickar alla skriftliga offerter till aktuell förskrivare.
Hjälpmedel som inte finns i Östergötlands fastställda sortiment, godkända efter särskild prövning, samt ett fåtal sällan förekommande hjälpmedel i fastställt sortiment hanteras genom ett så kallat skriftligt avtal. Vid förskrivning av dessa hjälpmedel skickar länets hjälpmedelsleverantör en skriftlig offert till aktuell förskrivare som hanterar offerten enligt punkterna nedan.
- Förskrivaren har ansvar för att godkänna att offerten stämmer avseende förskriven produkt med eventuell anpassning/ tillbehör och brukaruppgifter.
- Förskrivaren godkänner offerten genom att signera den.
Offerten ska sedan skickas vidare till den person som ska godkänna den ekonomiska delen, dvs att kostnaden får belasta den aktuella enheten.
Brukare folkbokförd i kommun | Signerad offert skickas till |
---|---|
I centrala länsdelen: | Hjälpmedelskonsult i centrala länsdelen |
I västra länsdelen: | Hjälpmedelskonsult i västra länsdelen |
I östra länsdelen: | Hjälpmedelskonsult i östra länsdelen |
Habiliteringen i länet | respektive hjälpmedelskonsult, se ovan |
Senast uppdaterad